همکاری مجدد شجریان و علیزاده در حال انجام
گروه موسيقي شهناز به سرپرستي مجيد درخشاني و خوانندگي محمدرضا شجريان از حسين عليزاده آهنگساز و نوازنده براي حضور در کنسرت تيرماه امسال دعوت خواهد کرد. مجيد درخشاني سرپرست اين گروه، حضور حسين عليزاده را در قالب طرح جديد گروه شهناز مبني بر دعوت از بزرگان موسيقي براي همراهي و اجراي آثارشان عنوان کرد.
درخشاني در اين باره به خبرنگار ما گفت؛ «در قدم نخست دعوت از بزرگان موسيقي از حسين عليزاده براي اجراي آثارش دعوت کرده ايم.» بر اين اساس احتمال دارد حسين عليزاده در کنسرت تيرماه امسال اعضاي گروه شهناز را روي صحنه همراهي کند. درخشاني توضيح داد؛ «صحبت هاي مقدماتي را با جناب عليزاده انجام داده ايم که البته هنوز حضور ايشان و اجراي آثارشان براي کنسرت تيرماه قطعي نشده است.» پس از دعوتي که گروه شهناز از این هنرمند کرده او يک بار در تمرينات اين گروه حاضر شده است. روايت مجيد درخشاني در اين مورد چنين است؛ «آقاي عليزاده پس از حضور در تمرين هاي ما موافقت خود را براي ارائه آثار اعلام کردند. حتي قرار شد چند قطعه از ساخته هاي اين نوازنده را نيز همراه با خودشان اجرا کنيم اما متاسفانه به دليل مشغله کاري ایشان هنوز محقق نشده است.»سرپرست گروه شهناز و تکنواز تار اين گروه ادامه داد؛ «همچنان منتظريم آقاي عليزاده آثارشان را به ما بدهند تا تمرين ها را شروع کنيم. البته برنامه کنسرت و قطعه هاي اجراشده قطعي است که با حضور ايشان قطعه هاي ديگري نيز اضافه خواهند شد.» به گفته درخشاني در صورت محقق نشدن حضور عليزاده در کنسرت امسال محمدرضا شجريان و گروه شهناز گروه براي حضور او در کنسرت هاي بعدي برنامه ريزي خواهد کرد. آخرين همکاري محمدرضا شجريان با حسين عليزاده در سال 84 و با انتشار دو آلبوم «سرود مهر» و «ساز خاموش» صورت گرفت. شجريان پس از قطع همکاري با عليزاده و کلهر، در کنار سعيد فرج پوري و مجيد درخشاني کنسرت هايي در داخل و خارج از کشور ارائه کرد. محمدرضا شجريان از دو سال پيش در کنار گروه بزرگ «شهناز» به سرپرستي مجيد درخشاني و با حضور نوازندگان جوان برنامه هاي خود را ادامه مي دهد. بازگشت دوباره حسين عليزاده و حضور او در کنار شجريان علاقه مندان بسياري را به تالار بزرگ کشور خواهد کشاند.





















رسمی استاد شجریان(دلاواز) منعکس شده به یاد استادان بنان ، یاحقی، مرتضی محبوبی و رهی معیری ساخته و اجرا شده است..علاقه مندان موسیقی ملی و استاد محمد رضا شجریان به یاد دارند که در شهریور 87 –اگر اشتباهی است از من پذیرا باشید..استاد گرانقدر فرهنگ شریف از انتشار آلبومی همراه استاد خبر داده بود که در حال شکل گیری و انجام است.حال نمی دانم منظور ایشان همین اثر بوده یا کار و البوم دیگری .باری صحبت و نظر ما بر این اثر شامل تک نوازی تار جاودانه فرهنگ شریف استاد کم کار و کم شناخته این مرز و بوم در سال های اتی است.علاقه مندان استاد حتما به یاد دارند دو گانه تکرار نشدنی تاریخ ابوعطا ایران را ..ادمی و پری را..ان قطعه جاوید را..اجرای که به اعتقاد نگارنده دیگر مانندی در تاریخ و ذهن و روان دوستی و هنرمندی و علاقه مندی نخواهد بود..امید داریم در این اثر هم بتوانیم با تار و صدای این دو بزرگوار خاطرات هم خوانی های ادمی و پری را زنده کنیم و در تنگناهای روزانه اشک شوق را روانه کنیم برای نادیدن اثری و قطعه ای و ابوعطای مانند ادمی و پری ...
داريوش مهرجويي» درباره ساخت اين پروژه بينالمللي به خبرنگار ما گفت: اين فيلمنامه را با همكاري سعيده قدس، براساس يكي از كتابهاي ايشان با عنوان «كيميا خاتون» نوشتهايم كه به سرگذشت مولانا و شمس تبريزي از ديد يك دختر 15 ساله ميپردازد.