گزارش ایسنا از شب اول کنسرت استاد شجریان

                      

                            

                    قطع برق آسانسور شب اول كنسرت «شجريان» را با تاخير مواجه كرد

 گزارش خبرنگار موسيقي فارس،كنسرت جديد شجريان با گروه شهناز از جمله كنسرتهايي بود كه در روز اول بازار سياه بليت را به اوج رسانده بود چرا كه بسياري از مردم كه از طريق اينترنت اقدام به تهيه بليت كرده بودند علي‌رغم پرداخت هزينه ،نتوانسته بودند بليت خود را دريافت كنند. اين مسئله با فروش غير قانوني به روش بازار سياه تا حدودي حل شد و اين افراد با در دست داشتن بليت‌هاي 150 و بعضا 65 هزار توماني به تالار بزرگ كشور راه يافتند تا شاهد هنرنمايي استاد آواز ايران با گروه جديدش باشند اما مدت طولاني را بر روي صندلي‌هاي تالار گذرانند تا استاد وارد صحنه شوند. دليل اين امر هم چيزي نبود جز قطع برق آسانسور تالار وزارت كشور!
يكي از حاضران مطلع در سالن كه خود را از عوامل اجرايي كنسرت معرفي كرد در تماس با خبرگزاري فارس در اين زمينه گفت: تاخير استاد شجريان براي ورود به سالن هنگام ورود به تالار به اين دليل بود كه ايشان پس از سوار شدن به آسانسور با قطع برق مواجه شد و تلاش مسئولان براي راه‌اندازي مجدد آسانسور مدتي به طول انجاميد.
هرچند به نقل از يكي از بينندگان اين كنسرت، استاد شجريان روي صحنه اعلام كرد كه نوازندگان گروهش در آسانسور محبوس شده بودند. وهمين عامل تاخير در آغاز شب نخست كنسرت است.
در هر صورت شب نخست كنسرت شجريان با يك ساعت تاخير شروع شده اما صدا برداري و نامناسب بودن سيستم صوتي و حتي فيلمبرداري و عكسبرداري مخاطبان ،ناراحتي شجريان را بر انگيخته و باعث شده وي تذكراتي را هم به صدابردار و هم به حضار دهد.
اين كنسرت از زمان اعلام شده تا پايانش حدود 4 ساعت به طول انجاميدكه در واقع جزء طولاني‌ترين كنسرتهاي استاد مسلم آواز ايران بوده است.
به گزارش فارس،اين كنسرت از قبل از شروع نيز حواشي‌هايي را نيز داشته است كه از آن جمله عدم دعوت از خبرنگاران و نيز عدم فروش بليت به مراكزي چون معاونت هنري ارشاد و نهادهاي مرتبط با موسيقي است كه در اين راستا تصور همگان بر اين بود كه خانه موسيقي شايد تنها نهادي باشد كه توانسته براي اعضايش بليت خريداري كند چرا كه شجريان خود رئيس شوراي عالي خانه موسيقي است. اما گويا اين نهاد نيز علي رغم اينكه سال گذشته در برگزاري كنسرت شجريان مشاركت هم داشته از اين مسئله مستثني نبوده و نتوانسته براي اعضايش بليت خريداري كند به طوري كه در اطلاعيه‌اي كه اين خانه در سايت خود منتشر كرده،آورده است كه خانه موسيقي هيچ سهميه‌اي از بليت‌هاي كنسرت گروه شهناز به خوانندگي شجريان براي توزيع بين اعضاي خانه ندارد.در واقع هيچ بليتي براي عرضه به اعضاي خانه در اختيار اين نهاد قرار نگرفته است.
تلاش خبرنگار فارس براي تماس با برگزاركنندگان اين كنسرت براي پي‌گيري مسائل پيش آمده هنوز بي‌نتيجه مانده است.
كنسرت محمدرضا شجريان با گروه شهناز 5 شب ديگر در تالار بزرگ كشور برگزار مي‌شود.


سرانجام پس از گردش تور دور دنيا، حاشيه‌ها، سرگرداني مشتاقان و فروش دوساعته‌ي تمام بليط‌ها، بليط‌هاي يك‌صدو50 هزار توماني، حذف همه‌جانبه‌ي خبرنگارها و...، صداي استاد آواز ايران بلند شد.

به گزارش خبرنگار بخش موسيقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدرضا شجريان با گروه "شهناز" در تالار بزرگ کشور در حالي همراه شد كه اين برنامه که طبق اعلام برگزارکنندگان، به‌خاطر آنچه كه "مستقرنشدن به‌موقع حاضران، گيرافتادن تعدادي از عوامل در آسانسور تالار و طولاني‌بودن صف سرويس‌ها" اعلام شد، با تأخير يك ساعته، در نخستين شب ساعت 21 آغاز و در شب دوم اجرا هم بدون عنوان‌ شدن اين عوامل حوالي ساعت 20:30 اجرا شد. محمدرضا شفيعي كدكني و هوشنگ ابتهاج ازجمله ميهمان‌هاي ويژه‌ي شجريان به‌شمار مي‌رفتند. برخي از مسؤولان و معاونان وزارت كشور نيز در اين كنسرت حاضر بودند.

گروه با همان لباس‌هاي رنگي اجراي سال‌هاي گذشته در تهران و اصفهان به صحنه آمدند. تنظيم صدا مشكلاتي را در اجرا به تكرار به‌وجود مي‌آورد. تا جايي كه باعث عصبانيت محمدرضا شجريان شد.

بخش نخست اجرا "رندان مست" بود در دستگاه "همايون" و پيش‌درآمدي از ساخته‌هاي مجيد درخشاني آغاز شد.

پس از نخستين قطعه‌ي شجريان در حالي كه از ميزان زياد دوربين‌هاي موبايلي كه در دستان حاضران به هوا بلند شده بودند به‌خشم آمده بود، به حاضران تاكيد مي‌كرد در صورت ادامه عكاسي و فيلم‌برداي اجرا را ادامه نمي‌دهد. اين اعتراض در طول اجرا و شب دوم هم ادامه داشت تا جايي كه وي حتا مورد به مورد تذكر مي‌داد.

اين درحالي است كه سال‌هاست هيچ عكاس خبري اجازه‌ي عكاسي از كنسرت‌هاي ايران محمدرضا شجريان را ندارد.

به گزارش ايسنا، در ادامه‌ي اجرا، گروه قطعه‌ي "زنگ شتر" را اجرا كردند و بعد از آن قطعه‌ي ساز و آوازي با غزل حافظ؛ "چشم ياري" را شجريان خودش ساخته بود، با غزلي از حافظ شيراز:

ما زياران چشم ياري داشتيم

خود غلط بود آنچه مي‌پنداشتيم

تا درخت دوستي كي بر دهد

.....

مجيد درخشاني اما تنظيم اين آهنگ را برعهده داشت؛ تصنيف بعدي هم "باد صبا" بود باز هم با تنظيم مجيد درخشاني؛ كنسرت در بخش نخست با همخواني گروه، آواز شوشتري، چهارمضراب بيداد و رندان مست به‌پايان رسيد.

پس از تنفسي طولاني كه به حدود 45 دقيقه مي‌رسيد، اجرا در بخش دوم، با "مرغ خوشخوان" در دستگاه شور همراه شد.

قطعات اين بخش را محمدرضا شجريان با تنظيم مجيد درخشاني و شعرهايي از حافظ شيراز و مولانا ساخته بود.

امسال اما تقاضاي اجراي تصنيف "مرغ سحر" از سوي حاضران در دوشب نخست كنسرت جواب داد.

تالار يك‌پارچه خواند: ...مرغ سحر ناله سر كن ......داغ مرا تازه تر كن .........زآه شرربار اين قفس را

بر شكن و زير و زبر كن ....

ساعت از 24 گذشت كه مردم مرغ سحر خوانان با دوربين‌هاي روشن موبايل‌هاشان تالار را ترك كردند.

نوازندگان گروه شهناز متشكل از سينا جهان‌آبادي - کمانچه، شاهو عندليبي - ني، حامد افشاري - قيچک باس، مهرداد ناصحي - قيچک آلتو، کاوه معتمديان - کمانچه، رادمان توکلي - تار، رامين صفايي - سنتور، حميد قنبري - تنبک، حسين رضايي نيا - دف، محمدرضا ابراهيمي - عود، مژگان شجريان - سه‌تار و مصطفي عميدي‌فرد - بم تار و رباب، بودند.

کنسرت محمدرضا شجريان با گروه شهناز پنج شب ديگر، - اول، دوم، ششم، هشتم و نهم تيرماه جاري- برگزار خواهد شد.

كساني که در خريد دوساعته‌ي بليط‌ها از طريق اينترنت موفق نشده بودند، طي برگزاري دوشب گذشته‌ي اجرا از حدود ساعت 17 مقابل تالار بزرگ كشور حاضر شده بودند و پيش از ايشان دلال‌هاي بازار سياه در محل ورودي سالن حضور داشتند؛ بليط‌ها دست‌كم به سه تا چهار برابر قيمت خريد و فروش مي‌شد. قيمت برخي از رديف بليط‌ها تا يك‌صدو 50 هزار تومان و بيشتر هم مي‌رسيد.

دو شب گذشته بليط‌ روزهاي ديگر کنسرت نيز با همين قيمت‌ها در حال خريد و فروش بودند.

گفته مي‌شود عوايد حاصل اين اجرا به ساخت مقبره‌ي شمس تبريز در شهر خوي اختصاص مي‌يابد.

پی نوشت:عدم حضور مدیر برنامه استاد شجریان (حمید رضا نوربخش)در دو شب برگزاری کنسرت شایعه اختلاف ایشان با استاد آواز را قوت بخشیده است.

پی نوشت ۲:همان طور که مستحضر هستید هنوز هیچ عکسی از این کنسرت در دست نیست.دوستانی که در این دو شب اجرای برنامه حضور داشتند و توانسته اند عکس های با کیفیتی از این برنامه تهیه کنند.می توانند با ارسال به ایمیل اینجانب انرا در وبلاگ با نام خودشان ملاحظه کنند.

                                                         mahmudi88@yahoo.com                                                      

اخبار تاسف برانگیز کنسرت شب اول استاد شجریان

اولین شب کنسرت استاد آواز ایران مانند قبل دارای حواشی نسبتا دردناکی بود.خبر های رسیده حاکی از ان دارد که حدود نه نفر از نوازندگان گروه شهناز در آسانسور!!گیر کرده و با کمک های صورت گرفته این نوازندگان بخت برگشته از طریق کانال موجود در آسانسور نجات پیدا کردند.خبری مبنی بر علت گیر کردن این افراد در اسانسور منتشر نشده و به علت عدم حضور خبرنگاران در این برنامه این اتفاق هم در خبرگزاری ها درج نشد.واقعا جای تاسف داره که !نمی دونم چی بم..واقعا این اتفاق ها از روی اقبال بد استاد اتفاق می افتد یا نه ؟!؟؟یا کس یا کسانی در ایجاد ان نقش دارند.

آسانسور..؟برای من که جای سوال داره؟چرا اتفاق های اینچنینی فقط در ایران برای یک نفر می افتد.چرا اماکن فقط ازشجریان طلب پول می کند..چرا در روز کنسرت خبرها حاکی از لغو کنسرت دارد...و هزار خبر ناخشایند دیگر که من نمی دانم؟

راستی چرا...کسی تا حالا واقعا به این موضوع فکر کرده.وقتی میگن هر چی سنگه برای پای لنگه درسته..تمام اتفاق های ناخوشایند در کنسرت استاد شجریان اتفاق می افته.ازناهماهنگی های وزارت ارشاد در هماهنگی با مسئولان سالن گرفته تا گروه صدابرداری و... در زیر داستانی آورده شده که بی ارتباط با موضوع کنسرت نیست.

شما نوازنده سازی در گروهی هستید.پس از مدت ها تمرین با گروه وقت ان رسیده که به هنرنمایی بپردازید.حدود ۱ ساعت مانده به شروع برنامه ناگهان در آسانسور گیر می کنید.تلاش ها برای نجات شما از اسانسور بی نتیجه می ماند و درنهایت شما را از کانال هوا خارج می کنند).نحوه بیرون امدن از کانال را هر کی هر جور می تونه تصور کنه!)شما با سلامت بیرون می ایید.در این لحظه خدا را شکر می کنید که به سلامت از این حادثه جان به در بردید.ولی ناگهان متوجه می شوید که ۱۰ دقیقه دیگر باید به اجرای برنامه بپردازید. آنهم به مدت ۳ ساعت !!این کار از عهده شما برمی اید...کسانی که با موسیقی ان هم از نوع ایرانی آشنا هستند می دانند که با حالات درونی انسان بسیار وابسته است.چون انتقال حس در ان مقدم بر تکنیک است.برمی گردیم به اتفاقی که برای شما دوست عزیز افتاده است. شما می توانید به یک ارامش فکری بعد از این حادثه برسید؟می توانید  بر استرس خود غلبه کنید؟می توانید اتفاقی که همین چند لحظه پیش برایتان افتاده را به مدت ۳ ساعت به فراموشی بسپارید و به اجرای برنامه بپردازید...

این گروه جوان این کار را کرد و به نظر دوستانی که در سالن حضور داشتند برنامه قابل قبولی هم به نمایش گذاشتند.این استرس بعد از حادثه را به فراموشی سپردند و فقط به اجرای برنامه خود اندیشیدند.من در ان جا نبودم .ولی فکر می کنم سخنان استاد با افراد این گروه تا حد زیادی توانسته از اضطراب این عزیزان کم کند و روحیه اینان را برای بهتر اجرا کردن برنامه بالا ببرد.حالا شما دوست عزیز نوازنده وارد سالن می شوید و با تشویق مردم در جای خود می نشینید و منتظر  کوک شدن و شروع برنامه می نشینید..کم کم اضطراب شما در حال فروکش کردن است که مشکل دیگری شروع به عرض اندام می کند.بله؟! فلاش های مکرر دوربین های روبه روی شما از تمرکز  شما  در حین اجرای برنامه می کاهد.در جای مناسب خواننده گروه شما که از پیشکسوتان و استادان بی بدیل موسیقی تان است و

در دو دهه اخیر اجرای متوسط نداشته !دوست ندارد که به خاطر مشکل پیش آمده کیفیت اجرای برنامه اش پایین بیاید.پس لب به سخن گشوده و از مردم می خواهد دست از عکاسی های هنرمندانه شان  بردارند تا گروه بتواند هر چه بهتر به کارشان ادامه دهد.بعد از این صحبت ها گروه دوباره شروع به هنرنمایی می کنند .بخش اول به پایان می رسد و بخش دوم هم بدون هیچ مشکلی اجرا می شود و نوبت به آهنگ های در خواستی می رسد .پس تشویق های بی امان حضاردر سالن شما شروع به زدن ملودی زیبا و دل انگیز مرغ سحر می کنید و سپس با تشویق های بی نظیر مردم که نشانه رضایت انها از برنامه شما است سالن را ترک می گویید

این داستان شرح حال ساختگی نگارنده در مورد اجرای شب پیش کنسرت استاد شجریان است.که از منظر یکی از نوازنده های محبوس شده در آسانسور روایت شده است.این همه سخن به این هدف نوشته شده بود که به شما خواننده این مطلب یادآور شده باشم که در این شرایط اجرای برنامه چقدر دشوار است.پس به نظر من این گروه دست به کار خارق العاده و بی نظری زده است.که بسیار قابل ستایش است.

پی نوشت ۱) در این داستان ایراد صدابرداری گنجانده نشده است.چون بنا به قرائن در اجراهای اخیر استاد شب اول همیشه با مشکل صدابرداری همراه بوده است.

پی نوشت ۲) تا الان که این متن را می نویسم عکسی و خبری در مورد کنسرت شب قبل منتشر نشده است . که از کم کیف این حادثه پرده بردارد.

...................خبر های شب های آینده این کنسرت را می توانید در همین وبلاگ ببینید.................... 

خبرنگاران در كنسرت «شجريان» جايي ندارند

                                 خبرنگاران در كنسرت «شجريان» جايي ندارند

 گزارش خبرنگار موسيقي فارس، در طول سالها فعاليت استاد آواز ايران هميشه خبرنگاران در كنار وي در انعكاس همه جانبه اخبارشان حضور داشته و به وظيفه خود عمل كرده اند.
هر زمان خبر برگزاري كنسرت شجريان اعلام مي‌شد از مدتها قبل رسانه‌ها اين رويداد هنري را حمايت و اقدام به درج اخبار آن مي‌كردند كه البته اين مسئله در خصوص كنسرت جديد استاد آواز نيز همانند گذشته انجام شد.


اما به دلايل نامعلوم و بر خلاف گذشته اين كنسرت بدون هيچ كنفرانس خبري در خصوص چگونگي اجرا ،مسير برگزاري خود را طي كرد تا بدانجا كه امشب، اولين شب اين كنسرت بدون در نظر گرفتن جنبه‌هاي خبري برگزار مي‌شود.
به گزارش فارس،عدم برگزاري كنفرانس خبري تنها تفاوت قابل ملاحظه اين كنسرت با ساير كنسرتهاي شجريان نيست بلكه در نظر نگرفتن خبرنگاران براي اين اجرا بيشتر قابل بحث است چرا كه اين قشر علي‌رغم پوشش كامل اين رويداد هنري از ماهها پيش، از چشم مسئولان برگزاري اين كنسرت دور مانده‌اند.
هر چند كه عكاسان رسانه‌ها نيز از سال پيش به دلايل مختلف اجازه حضور در اين برنامه و كنسرتهاي اين چنيني را ندارند.
بر اساس اين گزارش،در برگزاري كنسرتهاي گذشته ،شركت فرهنگي هنري دل آواز مسئوليت بخش ارتباط با رسانه‌ها را نيز برعهده داشت كه متاسفانه اين مركز نيز ديگر پاسخگو اين مسئله نيست چرا كه از هفته‌هاي گذشته اين موسسه و مسئولين برگزاري و اشخاص مرتبط با اين كنسرت حتي حاضر به پاسخ دادن تلفن‌هاي خود نيستند.
كنسرت استاد آواز ايران از امروز در تالار بزرگ كشور برگزار مي‌شود و تا كنون نيز
پي‌گيريهاي فارس در خصوص عدم دعوت خبرنگاران به اين كنسرت به نتايج مثبتي نرسيده و شنيده‌ها حاكي از آن است كه اين‌بار خبرنگاران هم همانند عكاسان نمي‌توانند به كنسرت راه يابند.
اين گزارش مي‌افزايد:بر اساس برخي شنيده‌ها مراكزي چون معاونت هنري ارشاد و بخش‌هاي مرتبط با موسيقي نيز درخواست خريد بليت را از موسسه دل آواز داشته‌اند اما با جواب منفي روبرو شده‌اند كه اين موضوع موجب ابهاماتي شده است.
اشكالات فراوان در خريد اينترنتي بليتهاي اين كنسرت يكي ديگر از مواردي است كه به اين برنامه وارد است.چگونه ممكن است يك سايت در روزهاي خريد هميشه با مشكل مواجه شود و بعد در كمتر از يك ساعت تقريبا 15 هزار نفر بليت خود را براي حضور در 7 شب كنسرت خريداري كنند و جالب‌تر اينكه در شبهاي برگزاري افرادي با در دست داشتن تعداد قابل توجهي بليت اقدام به فروش غير قانوني آنها با قيمتهاي گزاف مي‌كنند.
با ذكر تمام اين موارد كنسرت شجريان از امشب بدون حضور حتي يك خبرنگار و در سكوت كامل خبري در تالار بزرگ كشور به روي صحنه مي‌رود.
تلاش خبرنگار فارس براي تماس با برگزاركنندگان اين كنسرت در موسسه دل‌آواز طي روزهاي گذشته بي‌نتيجه ماند.

برگرفته از فارس

اطلاعیه...

                              اطلاعیه.........اطلاعیه

تمام عزيزان شهرستاني و آن دسته از عزیزان تهرانی که بلیط خریداری کرده و تا کنون موفق به دریافت بلیط‌های خود نشده‌اند مي‌توانند هر روز(به جز روزهاي تعطيل) از ساعت ۹ تا ۱۳ به محل شرکت دل‌آواز واقع در خیابان شریعتی - بالاتراز سه‌راه طالقانی - روبروی سینما سروش - خیابان شهید سودمند(میثاق ۲) پلاک ۲۸ مراجعه نمایند.

پی نوشت:۱)به طور حتم این اخرین خبر مبنی بر تحویل بلیت خواهد بود .چنانچه هنوز  در صفحه اکانت شما این عبارت ظاهر می شود :

(((براي دريافت بليط با همراه داشتن کارت ملي (متعلق به خريدار اصلي) در روز اجراي برنامه از ساعت 9 صبح تا 14 ظهر به آدرسي که در روزهاي آينده در همين سايت اعلام خواهد شد مراجعه فرماييد.)))

نگران نباشید چون قطعا تا ساعات آتی این عبارت از روی سایت برداشته خواهد شد.

پی نوشت ۲)دوستان شهرستانی محترم برای پیدا کردن کروکی این محل از سایت کتاب اول استفاده کنند.و دوستانی که در تهران دوستی  دارند که به فوت و فن خیابان های تهران وارد است.بدون استثنا از وجودش استفاده کنند چون بعید به نظر می رسد بدون کمک از این عزیزان در موئد مقرر به شرکت دلاواز برسید.

تصاویر کنسرت استاد شجریان در تورنتو

ما بقی تصاویر در ادامه ..

ادامه نوشته

شجریان.سی سال است که نتوانسته ام در شهر خودم کنسرت بگذارم

سرانجام تور کانادا و آمریکای گروه آوا با حضور محمدرضا شجریان استاد آواز ایرانی در شهر تورتنو برگزار شد. در این گروه مجید درخشانی (تار)، محمد فیروزی (بربط) حسین بهروزی‌نیا (عود)، سعید فرجپوری(کمانچه)،حسن رضایی نیا(دف،دایره) وهمایون شجریان(تنبک و آواز) شجریان را همراهی می‌کردند.

آقای شجریان در ابتدا از گروه آوا و برنامه‌های آن در ایران، اروپا، کانادا، و آمریکا بگویید و اینکه این گروه چه تفاوتی با گروهی دیگری که مرکب از شما و آقایان علیزاده و کلهر بود دارد؟

گروه آوا فرق چندانی به لحاظ اجرایی با آن گروه سابق نمی‌کند. تنها به دلیل آنکه کارها یکنواخت نشود، تنوع داشته باشه و سلیقه‌های مختلف در موسیقی مطرح شود هر از چند سالی ما خودمان همدیگر را عوض می‌کنیم. یعنی با گروه‌های دیگر یا خواننده‌ها و نوازنده‌های دیگر کار را دنبال می‌کنیم که سلیقه‌های جدید در موسیقی مطرح شود. این امکان هست که بعد از چند سال دیگر دوباره با هم جمع شویم و کار بکنیم.

این تور سال گذشته از اروپا شروع شد و بعد به ایران رفتیم و سپس کانادا و آمریکا آمدیم. خوشحالیم که شنوندگان این برنامه راضی و خوشحال بوده‌اند. سعی ما بر این بوده است که علیرغم مشکلاتم موجود، بهترین اجراها را داشته باشیم که مردم راضی باشند و ما هم خوشحال از رضایت مردم.

اعضای این گروه را می‌شناسید و قطعات آوازی بیشتر از ساخته‌های خودم است و چندتا هم از آقایان درخشانی و فرجپوری است. یکی از آنها در قدیم اجرا شده است ولی بقیه تازه است و برای نخستین بار اجرا می‌شود. این قطعات بر روی اشعار حافظ، سعدی و مولاناست.

با توجه به تجربه‌‌ی شما، اجرای این گروه چه تفاوتی با اجرای گروه‌های دیگری دارد که شما در سال‌های گذشته به همراه آنها برنامه‌های خود را اجرا می‌کردید؟

ما هر بار که به صحنه می‌آییم، آهنگ‌هایمان با دفعات قبل متفاوت است. یک وقتی است که آقای حسین علیزاده آهنگ می‌سازد، موقعی آقای پرویز مشکاتیان یا آقای سعید فرجپوری یا مجید درخشانی یا خود من. به هر حال، این آهنگ‌ها با هم به طور طبیعی از نظر نوع حس آن فرق دارند ولی از نظر نوع موسیقی، تفاوت چندانی ندارد. همه بر اساس موسیقی «نژاده» ایرانی و سازهای آن است که هر باری بر اساس حال و هوای خودمان یا جامعه‌امان یک آهنگی ساخته و اجرا می‌شود.

اشاره کردید به ساخت قطعات جدیدی که به تازگی ساخته‌اید. آیا می‌توان گفت که این قطعات حال و هوای دورنی شما و یا بازتاب‌دهنده‌ تحولات اجتماعی در این سال‌های اخیر بوده است؟

 

در این برنامه بیشتر از ساخته‌های قدیمی استفاده شد، ساخته‌های که تکمیل نبودند ولی در این برنامه به صورت تکمیل شده اجرا ‌شدند. چراکه، من خود کاری را می‌سازم ولی برای مدتی آن را رها می‌کنم و ممکن چند سال دیگر مراجعه کنم و می‌بینم که الان قابل اجراست و تنظیم و جفت ‌وجورش می‌کنم، ممکن است که نت آن را بنویسیم و یک نوازنده هم آن را برای اجرای گروه تنظیم ‌کند. برخی از قطعات این اجراها یکی دوتاش در همین یکی دوسال اخیر ساخته شده و بقیه هم شاید مربوط به ده پانزده سال قبل باشند.

آیا پس شنیدن آن‌ها شنونده می‌تواند تشخیص دهد که کدام جدیدتر است و بازتاب دهنده‌ی حس و حال سال‌های اخیر شماست؟

برای مثال شاید همین آهنگ «در فراق» که بر روی یکی از غزلیات سعدی است این نکته را تداعی کند:
بسم از هوا گرفتن که پری نماند و بالی / به کجا روم ز دستت که نمی‌دهی مجالی
نه ره گریز دارم نه طریق آشنایی / چه غم او فتاده‌ای را که تواند احتیالی
این آهنگ را در همین یکی دوساله اخیر ساخته‌ام که می‌تواند تا حدودی حس و حالم را نشان دهد.

به نظر می‌رسد شما در ابتدا شعری را می‌یابید و بعد بر اساس آن آهنگی را می‌سازید. آیا این موضوع درست است؟

بله، شعر و محتویات آن در کار و نگاه من از درجه‌ی اول اهمیت برخوردارست. یعنی می‌بینیم که شعر می‌خواهد چه بگوید، و یا در چه زمانی ما داریم این شعر را ارایه می‌کنیم. البته شعر برای آواز برای خود جنبه‌های خاصی دارد و شعر برای تصنیف ویژگی‌های دیگری را داراست که باید در موقع اجرای کار به تمام این نکات توجه کرد تا کار خوب از کار در‌آید.

بیشترین هدف من آن است که مردم شعر را بهتر درک کنند. حتی در تصنیف‌هایی که من می‌سازم و اجرا می‌کنم سعی بر آنست تا تمام مفاهیم شعری به روشنی گویا باشد و لمس شود. و گاهی حتی من مجبور هستم تا ملودی آهنگی را که در سرم هست تغییر دهم تا مفهوم شعر را بهتر ارایه دهم. ولی بقیه کمتر این کار را انجام می‌دهند یعنی شعر را فدای آهنگ می‌کنند.

پس شما در موسیقی به اصالت شعر باور دارید؟

بله، من به اصالت شعر بیشتر معتقدم و همیشه آهنگ را فدای شعر می‌کنم. همانطور که گفتم، وقتی من شعری را پیدا کردم، آهنگ متناسب با آن را می‌سازم و به دنبال ارایه مفاهیم آن شعر هستم. یعنی حتی اگر شاعر هم زنده باشد و گوش بکند، بگوید که همین است و شعرم خراب نشده است و منظورم همین بوده است.

شما چه تفاوتی بین مخاطبان کنسرت‌های خود در داخل و خارج ایران حس می‌کنید. به هر حال چنین به نظر می‌رسد که شناخت مخاطبان داخلی از موسیقی شما بهتر از خارج‌نشین‌هاست. آیا اساسا وجود چنین تفاوتی واقعیت دارد؟

بله، فرق کوچکی وجود دارد. ولی نکته پراهمیت در میان تفاوت حال و هوای شنوندگان من در ایران و در خارج از کشور است.

چه تفاوتی دارد؟

کسانی که در ایران زندگی می‌کنند، در آن شرایط خاص و با آن ستم‌های که در جامعه اغلب به مردم ما روا می‌شود سروکار دارند و این مردم غالبا با درد و رنج متاثر از این ستم‌ها به کنسرت‌های من می‌آیند. اما در خارج از ایران درست است که مردم تاحدودی با این دردها آشنا هستند ولی زیر این فشار مستقیم نیستند. البته آنها هم درد دیگری شاید داشته باشند که آن هم دوری از وطن است که آنها را آزار می‌دهد. فرق تنها از این حیث وجود دارد وگرنه همه موسیقی ایرانی را دوست دارند و آن را خوب حس می‌کنند.

هرچند، همه شنونده‌های ما از نظر درک هنری یکدست نیستند، تعداد کمی هستند که اصلا نمی‌دانند که کجا ‌آمده‌اند؛ فقط شنیده‌اند که مثلا فلان گروه آمده است و می‌آیند تا ببیند که چه خبر است. همین گروه از شنونده‌ها هستند که گاهی در بعضی از اجراها یک «بشکنی» هم می‌زنند، چون نمی‌دانند که در چه برنامه‌ای آمده‌اند. البته بعد از مدتی که این گونه افراد به کنسرت ما می‌آیند، متوجه می‌شوند که این برنامه خیلی جدی‌تر از این است که فکرش را می‌کردند. برنامه‌ای است که باید با آن فکر کند. این مشکلی است که ما با مخاطب خارج از ایران داریم.

در داخل ما با این موضوع روبرو نیستیم. نمی‌خواهم بگوییم که آنها آگاه‌ترند بلکه در ایران این گونه فضاها وجود ندارد که به خودشان اجازه بشکن زدن بدهند. آگاهی کسانی که آگاه‌ترند این افراد سرزنش می‌کنند و یا به سکوت دعوت می‌کنند. افراد متوجه می‌شوند که این کار جدی و کلاسیک است و باید با آن فکر بکنند. چون موسیقی ما موسیقی فکر کردن و اندیشیدن است. چرا که این موسیقی است که انسان را به گونه‌ای به فرازستان و بالاها می‌برد که هیچ پدیده‌ی دیگری نمی‌توانند این کار را بکند.

این تفاوت و اختلاف در شنونده‌ی داخل و خارج از ایران تا چه اندازه در کار شما در روی صحنه اثر می‌گذارد؟

به حال در اجرای زنده دو طرف در مقابل هم قرار دارند: یعنی شنوندگان و گروه اجرا.
این موضوع بسیار پراهمیت است. اساسا کیفیت اجرای کار ما بستگی به کیفیت مخاطبی است که در سالن اجرا حضور دارد. به خصوص در ردیف‌های اول سالن که معمولا ما آنها را می‌بینیم، گاهی اتفاق می‌افتد که موج خوبی می‌آیید یا موج خوبی دریافت نمی‌کنیم. در حالی که ما هیچ وقت به شخص خاصی نگاه نمی‌کنیم ولی موجی که ما از آنها می‌گیریم چه مثبت چه منفی در کار ما تاثیر‌گذار است. در واقع ما به عنوان هنرمند این تابش و بازتاب میان شنونده و اجرا کننده موسیقی را زود متوجه و درک می‌کنیم.

به طوری که وقتی ما برای استراحت به پشت صحنه می‌رویم با هم می‌گوییم که چرا شنونده‌های ما امشب این‌جوری هستند و کار ما اصلا خوب نیست؟ یعنی همه ما به یک درک مشترک از این موج می‌رسیم. گاهی هم بعضی از شنونده‌ها حضور و وجودشان همه چیز را عوض می‌کند و چنان موج مثبتی دارند که ما را با خود به اوج می‌برد. ولی برخی شب‌ها هم هرکاری می‌کنیم پرواز امکان‌پذیر نیست. در حالی که ما همان آدم‌های شب‌های دیگر هستیم و شرایط ما فرقی نکرده است. تفاوت تنها همان تابش و بازتاب بین ما و شنونده است که اجرای یک شب را خوب می‌کند و یا یک شب را نه چندان خوب. این ارتباط معنوی است که بین ما و مخاطب وجود دارد.

این پس ارتباطی به داخل و خارج از ایران هم ندارد.

نه اصلا ارتباطی ندارد و می‌تواند در جایی اتفاق بیافند. ما اجراهایی در خارج داشته‌ایم که تحت تاثیر همین امواج ما در حال اجرا پرواز کردیم و این تابش و بازتاب تنها به نوع ارتباط ما و شنونده ما بستگی دارد.

تدارک یک کنسرت به هرحال از حیث مدیریتی آن در داخل و خارج دارای تفاوت‌ها و مشکلاتی است. وجود این تفاوت‌ها و یا مشکلات خاص تا چه اندازه در کار شما تاثیر‌گذاست؟

بله، تدارک یک کنسرت در داخل و خارج مشکلات خاص خود را دارد. ما در ایران مشکلات زیادی تا رسیدن به شب اجرای کنسرت داریم که در نوع خود خاص هستند. ولی در ایران وقتی به این مرحله رسیدیم، سکوت و نظمی بر شنونده‌ها حاکم است و معمولا، به خوبی به پایان می‌رسد.
در خارج از ایران ما خیلی مستقیما درگیر تدارک کار نیستیم ولی مشکلات دیگری وجود دارد. در خارج نظمی بیشتری حاکم است، مسئولیت ما کمتر است و در نتیجه اگر مشکلی هم باشد آنها به من به عنوان خواننده منتقل نمی‌شود. در صورتی که، در ایران با این که من مدیر برنامه دارم ولی در نهایت تمام این مشکلات به من ارجاع می‌شود و باید در تمام مراحل دخالت کنم تا برنامه به خوبی اجرا شود و به همین دلیل مسئولیت‌های زیادی بر دوش من است، که به هرحال در کار و احوالات من تاثیر می‌گذارد. بنابراین، من شب‌های سختی را پشت سر می‌گذارم تا به شب کنسرت برسم.

اما در خارج مشکلات ما از نوع دیگری است. گاهی ما با شایعات و حرف‌های عجیب غریبی روبرو هستیم که وقتی می‌شنوم تعجب می‌کنم که این حرف‌ها چطور گفته می‌شود. یا در برخی جاها برخی اشخاص یا گروه‌ها می‌خواهند از حضور ما به نفع منافع خود یا گروه خاصی استفاده کنند تا خودشان را مطرح کنند. اینها گاهی فضایی را می‌سازند که وقتی ما می‌رسیم تازه متوجه می‌شویم که از همه چیز بی‌خبریم.

آقای شجریان همانطور که می‌دانید در داخل ایران علاقمندان موسیقی از شما انتظار دارند که بیشتر کنسرت بدهید و گاهی از شما انتقاد می‌شود که کنسرت‌های شما در خارج بیشتر از داخل ایران است. چرا این گونه است؟

ببینید، ما در ایران با مسایل زیادی روبرو هستیم، برای مثال، اگر بخواهیم کنسرت‌های بیشتری را داشته باشیم تنها باید اجرا در شهر تهران را در درنظر بگیریم، چرا که در شهرستان‌ها مشکلات زیادی هست در آنجا بیشتر امام جمعه‌ها که سخت مخالف موسیقی هستند، تعیین‌کننده هستند و با طرح حرف‌های برای کار ما مشکل ایجاد می‌کنند.

البته گاهی من به این حرف‌ها واکنش نشان می‌دهم و ممکن است مشکلات تا حدودی حل شود. ما تقریبا فقط در اصفهان کنسرت داشتیم و چند سال پیش در شیراز. در سایر شهرستان‌ها ما با مشکل مواجه هستیم. چون فضا در شهرستان‌ها پیوسته در حال تغییر است یعنی با تغییر یک شهردار، استاندار، و یا امام جمعه همه سیاست‌ها تغییر می‌کند. در چنین جوی نمی‌تواند کنسرت داد. ما با مشکلاتی از این قبیل روبرو هستیم وگرنه من ترجیح می‌دهم در داخل ایران برنامه‌های خود را اجرا کنم و مشکلات دوری از وطن و این سختی را دیگر نخواهم داشت. ولی مدیران دولتی و کسانی که در راس امور هستند مانع تراشی می‌کنند. برای مثال، من در شهر خود مشهد برای 30 سال است که نتوانسته‌ام کنسرت بدهم. چون جوی بر این شهر حاکم است که گروهی که مخالف موسیقی هستند نمی‌گذارند کنسرتی برگزار شود.

در خبرها بود که شما بزودی در تهران با گروه جدیدی به نام «شهناز» برای چند شب کنسرت خواهید داشت. در باره‌ی برنامه و ترکیب این گروه توضیحی دارید؟

بله، این برنامه در روزهای 29 و 30 خرداد، 1، 2، 6، 8 و 9 تیرماه امسال در تالار اجتماعات وزارت کشور خواهد بود. البته ترکیب این گروه بیشتر از نوازنده‌های جوانان خواهد بود و با تعداد بیشتری و قطعات که بیشتر از ساخته‌های خود من است و چند کار از آقای مجید درخشانی و نیز اشعار متفاوتی. به دلیل علاقه من به استاد جلیل شهناز، نوازنده‌ی تار و موسیقی‌دان پرسابقه‌ی ما، نام این گروه را «شهناز» گذاشته‌ایم. البته این گروه را ما در سال‌های آخر فعالیت با رادیو تشکیل داده بودیم که خود آقای شهناز هم جرو این گروه بودند و افراد دیگری چون استاد بهاری، موسوی، افتتاح هم به همراه خود من در آن فعالیت می‌کردند. من دوست داشتم تا این گروه را دوباره و این بار با نوازندگان جوان احیا کنم.

منبع:بی بی سی

برای دیدن عکس های کنسرت از اینجا استفاده کنید.

توجه.....................توجه.................

۱) اطلاعیه:

فروش تعداد ۲۸۵۵ بلیط برگشتی در ساعت ۱۲ ظهر دوشنبه ۲۰ خرداد آغاز و در ساعت ۱۲:۱۴ به پایان رسید.یعنی هیچ بلیتی برای خریدن نمانده است.دوستانی که نتوانسته اند بلیت تهیه کنند می بایست دست نیاز خود را به دوستان و یا نویسنده وبلاگ های معتبر دراز کنند تا گشایشی حال شود...

۲)زمان و مکان تحویل بلیط:

برای دانستن اینکه چه زمان برای دریافت بلیت خود اقدام کنید . ابتدا وارد سایت فروش بلیت شوید.سپس در قسمت بلیت های خریداری شده کلیک کنید.در انجا درج شده که چه زمانی می توانید بلیت های خود را تحویل بگیرید.در ضمن دوستان شهرستانی توجه داشته باشند که:

براي دريافت بليط با همراه داشتن کارت ملي (متعلق به خريدار اصلي) در روز اجراي برنامه از ساعت 9 صبح تا 14 ظهر به آدرسي که بعدا توسط سایت اعلام می شود مراجعه نموده و بلیت خود را تحویل بگیرید.

                                 " نکته آخر که از همه مهم تر است"

بليط فقط به خريدار اصلي (که اطلاعات خود را در سايت وارد نموده و بليط به نام او صادر شده است) تحويل داده مي شود.

این نکته آخر حال کسانی را که به نام پیر و جوان فامیل بلیت تهیه کردند را می گیرید.کسانی که تعداد زیادی بلیت لازم داشته اند و به اسم های مختلف اکانت درست کرده اند.بد رو دست خوردند .فهمیدند که دلاوازی ها از انها زرنگ ترند.نگارنده پیش بینی می کند که اگر در تحویل بلیت از سوی مسئولین سر سختی اعمال شود .یه تعدادی مانند همین ۲۸۸۵ بلیت اضافی می اید.که پولش پرداخت شده ولی از صاحب بیلت خبری نیست.

من بدجوری دلم برای کارمندان شهرستانی که بلیت تهیه کرده اند می سوزد.چون مجبورند دو سه روزی مرخصی بگیرند تا به تهران بیایند و بلیت خود را بگیرند..امیدوارم همه چی به خیر و خوشی به پایان برسد.

بهترین و بدترین و دردناک ترین خبر ها پیرامون استاد شجریان در سال 86

الان که حدود پنج و شش روز است که استرس خرید بلیت درامده ایم و خبر ها پیرامون استاد کاهش پیدا کرده است.با خودم گفتم که در مورد استاد متنی هر چند کوتاه بنویسم.اول گفتم چه بنویسم.از چه چیز استاد بنویسم.تعریف تمجید کنم یا به گروه های که ایشان با انها کار کرده بپردازم.در مورد اجرای اخیر بنویسم و هزاران موضوع دیگرکه از ذهنم گذشت و آخر هم به نتیجه دلخواه نرسیدم.کمی فکر کردم در مورد این سال اخیر.. دیدم بیشترین خبر ها در مورد استاد در این سال بوده است.شاید بتوان گفت استاد چهره خبر ساز سال ۸۶ است.هر  دو سه روز خبری جدید از استاد روی خبرگزاری ها و روزنامه ها درج می شد.تمام این خبر ها را مرور کرد و دیدم همه این ها گلچینی از خبر های خوب و بد است.گفتم از دید خود بهترین و بدترین و دردناکترین ها را در زیر بیاوریم که  برای ما تجدید خاطره شود .دیدیم خبرها را در کنار هم خواندن لذت دیگری دارد.شاید هم اشتباه کنم ولی به هر حال تصمیم گرفتم این کار را بکنم.

اگر خبری هز نظرتان مهم بوده و دراین لیست قرار ندارد با عنوان ان همه ما دوستداران استاد را از ان بهره مند سازید.به امید شادی و بهروزی برای تمام عاشقان استاد شجریان....

خبر های نیمه اول سال ۸۶

ساز خاموش و سرود مهر«شجريان» منتشر شد ..........در تاریخ ۱۸/۰۱/۸۶

فارس،اين دو آلبوم كه در واقع بخش اول و دوم كنسرت «محمدرضا شجريان»در آذر سال 84 است به صورت مجزا و با نام‌هاي «ساز خاموش» و «سرود مهر» منتشر شده‌اند كه در «ساز خاموش»كه بخش نخست اين كنسرت در مايه آواز ....ادامه دراینجا

نشان «مولانا» بر سينه «محمدرضا شجريان» نشست ....در تاریخ ۰۶/۰۴/۸۶

محمدرضا شجريان، قرار نبود دراين مراسم آوازي بخواند و يا برنامه‌اي اجرا كند اما به دنبال سخنان اسين چلبي از نوادگان مولانا كه با ديدن شجريان افسانه اي را روايت كرد كه بر اساس آن روزي خواننده‌اي نواي ملكوتي خود را در قونيه بر مزار مولانا ...ادامه در اینجا

افسانه‌اي دركار نبود، صداي داودي بر مزار مولانا از آن شجريان بود .......در تاریخ ۰۶/۰۴/۸۶

 گفت حدود 20 سال پيش شخصي در قونيه آواز زيبايي از مولوي خوانده بود از آن زمان آن صدا در ذهنم بود و چون آن شخصيت را كه شجريان بود، نديده بودم برايم به افسانه تبدل شده بود اينجا كه آمدم و ايشان را ديدم افسانه‌ام به حقيقت پيوست.........ادامه در اینجا

مادر محمدرضا شجریان درگذشت.....................در تاریخ ۱۸/۰۴/۸۶

مادر این استاد آواز متولد سال 1300هجری شمسی در مشهد و دارای شش فرزند به نامهای محمدرضا (فرزند اول)علیرضا، نسرین، احمدعلی، محمدجواد (سیامک) و امیر بود.هم اینک استاد در راه مشهد است و پس از برگزاری مراسم تشییع ومجلس ختم در مشهد برای برگزاری مراسم یادبود به تهران مراجعت می کند.......ادامه در اینجا

مادر استاد آواز ایران در مشهد به خاک سپرده شد..درتاریخ ۲۱/۰۴/۸۶

پیش از ظهر امروز در این مراسم جمعی از شاگردان محمد رضا شجریان و اساتید هنر و موسیقی کشور همچون علی جهاندار، رضا خراسانی، متبسم ، امین الرعایا و عثمان محمد پرست استاد مسلم سه تار موسیقی محلی خراسان حضور داشتند.نکته قابل توجه این مراسم عدم حضور مدیران و متولیان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بود که با توجه به جایگاه والا و بی همتای استاد شجریان قابل تامل است...ادامه در اینجا

پیام تسلیت رئیس جمهور سایق کشورمان به استاد شجریان.......در تاریخ ۲۶/۰۴/۸۶

متن پیام رئیس موسسه گفتگوی فرهنگها و تمدنها به محمد رضا شجریان بدین شرح است : هنرمند والاگهر جناب استاد محمدرضا شجریان لطف پروردگار تسلی بخش دل زیبایی شناسی باد که اینک در ماتم سنگین از دست دادن مادر مهربان داغدار است. تسلیت مرا در این مصیبت بپذیرید..ادامه در اینجا

سرنوشت كنسرت شجريان تا 2 ساعت ديگر مشخص مي‌شود ....در تاریخ ۰۷/۰۵/۸۶

 با به پايان رسيدن زمان فروش بليت‌هاي كنسرت شجريان و فروش چند هزار بليت‌ اين كنسرت امروز خبر احتمال لغو كنسرت شجريان از سوي برگزاركنندگان اين كنسرت اعلام شد. ادامه در اینجا

کنسرت شجریان لغو نمی شود...........................................در تاریخ ۰۷/۰۵/۸۶

مدیر برنامه کنسرت استاد شجریان با اعلام این خبر به خبرنگارمهر گفت : با توجه به مذاکراتی که با مسئولان مربوط انجام شده است مسئله پیش آمده در حال حل و فصل است وامید می رود کنسرت در ساعت مقرر انجام شود...ادامه در اینجا

گزارش تصویری / کنسرت شجریان با اجرای گروه آوا -1   ..........در تاریخ ۰۹/۰۵/۸۶

استاد شجریان و گروه آوا

ادامه در اینجا

آخرین شب کنسرت شجریان امشب برگزار می شود..........درتاریخ ۱۵/۰۵/۸۶

تا کنون بیش از 16هزارنفردر کنسرت استاد محمدرضا شجریان به همراه گروه آوا حضور یافته وشاهد آواز خوانی استاد و فرزندش همایون شجریان بوده اند.در پنج شب گذشته حضور مشتاقانه موسیقی دوستان و علاقمندان به موسیقی سنتی به حدی بود که حتی یک صندلی خالی نیز یافت نمی شد و پیش بینی می شود امشب شلوغ ترین شب کنسرت گروه آوا باشد....ادامه در اینجا

هوشنگ کامکار: کنسرت شجریان در شان موسیقی سنتی نبود.......درتاریخ ۲۳/۰۵/۸۶

استاد مسلم بودن محمدرضا شجریان در حوزه آواز بر کسی پوشیده نسیت اما این موضوع باعث نمی شود که استاد در هر کنسرت و هر اجرایی موفق عمل کند به همین دلیل با وجود تمام احترامی که برای شجریان قائل هستم اما معتقدم که کنسرت گروه "آوا" در شان موسیقی سنتی و همچنین آواز ایشان نبود.........ادامه در اینجا

زمستان است" بیشترین بخت را دارد  .............درتاریخ ۰۱/۰۷/۸۶

این فیلم از بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر هم موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری و صدابرداری شده است. رفیع پیتز کارگردان فیلم هم چهره شناخته شده ای در سینمای فرانسه و تحصیلکرده این کشور است. از وجه مضمونی "زمستان است" نقطه تلاقی سه هنرمند برجسته ایرانی محمود دولت آبادی (نویسنده داستان "سفر")، مهدی اخوان ثالث (شاعر قطعه "زمستان است") و محمدرضا شجریان (خواننده) است.....ادامه در اینجا

..........................ادامه این خبر ها در  ساعات اتی در همین پست قرار خواهد گرفت....................

فروش بلیط های برگشتی

با پایان یافتن مهلت پرداخت، بلیط های دوستانی که موفق به پرداخت بهای بلیط نشده اند، باطل گردیده و در سایت در اختیار سایر علاقمندان قرار خواهد گرفت. بدین منظور سامانه فروش اینترنتی ساعت 12 روز دوشنبه 20 خرداد 1387 آماده فروش بلیط های برگشتی خواهد بود. یادآور می گردد عزیزانی که در مرحله اول بلیط خریداری نموده اند نمی توانند در این مرحله بلیط رزرو کنند.

توجه:

بنا به اعلام سایت فروش بلیط کنسرت تابستان ۸۷ استاد شجریان کسانی که در مرحله اول و هم کسانی که بلیطشان باطل شده نمی توانند در مرحله دوم شرکت کنند.دقت نمایند دوستانی که برای مرحله دوم فروش بلیط قصد خرید را دارند باید از اکانت جدیدی استفاده کنند تا اجازه خرید به انها داده شود.

۲ )به دلیل محدود بودن تعداد این بلیط ها که احتمالا بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ نخواهد بود سعی کنید از امروز مشحصات فردی خود را کامل کنید تا در روز فروش بلیط (۲۰ خرداد)دچار مشکل نشوید.

۳)حدالامکان سعی کنید برای خرید بلیط از دو سه نفر کمک بگیرید.به این خاطر که با توجه زیاد شدن قطعی های برق در سطح شهرها و استانها . امکان از دست رفتن فرصت  زیاد است.برای مقابله با این مشکل سعی کنید با کمک دوستانتان در نقاط مختلف شهر خود به اینترنت دسترسی داشته باشید تا اگر در منطقه ای  برق قطع شد .بتوانید به راه خود برای خرید بلیط ادامه بدهید!!!

نکته اخر که از همه مهم تر است:

شما اشتباه دیگران را نکنید در خصوص بالا نیامدن سایت...دوستان .. .به احتمال فراوان در روز ۲۰ خزداد مشکل برای خرید وجود دارد و احتمال می رود که مانند قبل سایت در ساعت ۱۲ شروع به کار نکند.اگر به طور جد خواستار خرید بلیط هستید با حفظ خونسردی خود به زدن کلید اف۵ ادامه دهید و تا زمانی که اطلاعیه جدیدی بر روی سایت نیامده دست از تلاش بر ندارید.مطمئن باشید بلیط گیر کسانی می اید که زود دست از کارنکشند و تا اخرین زمان امید خود را برای خرید بلیط از دست ندهند.

همچنان صدای میهن ما باش!!!...

نامه ای به محمد رضا شجریان

آقای شجریان عزیزم

انگیزش نگارش این یادداشت.ادای دینی است که بر عهده من دارید.به خاطر این همه سال ها که رهین منت آوای شما بودم .سال هایی بود که با دمیدن نوروز دلم می خواست پیش از هر کس ــ حتی پیش از پدر و مادرم ــ به دو عزیز سال نو را شاد باش بگویم و با شنیدن صدای آنان روزگار را بر خود فرخ کنم:شجریان و شاملو

این آرزو چند باری با شادباش نوروزی به شاملو برآورده شد و شما دریغا که صدارس من نبودید.یک بار این اشتیاق را با شاملو در میان نهادم:<<می دانید که این ارادت نه از باب مرید و مرادی و این حرف هاست، به خاطر ستودن کار سترگ فرهنگی شما دو تن برای مردم این وطن و اهل هنر این جهان است.>>.سال های دوزخی برمن ــ و برما ــ گذشت که تحمل آن جز با مدد شعر و موسیقی جان فزا .آسان نمی بود. شعر شاملو  یاری بخشیدمان در گذر از شب و روز دهشتبار دوزخی که برای یکدیگر افروخته بودیم و آوای دلیر و آگاه شما ،بهشتی فراسوی اکنونیان ،در چشم انداز امیدهایمان گسترد و ما را به یاری در وطن هنر توان بخشید.فراموش نمی کنیم که شما و یاران پیشتازتان ــ چون استاد لطفی و استاد علیزاده ــ سرود های میهنی و امیدبخش خود ا زبان دل مردمان و خیزش جمعی آنان کردید.وقتی که میدان بر اهل نظر تنگ شد تنها شما (دو سه نفر )،در این میدان ماندید که بیرق آوای خود را همچنان در متن خاموشی مسلط بر افراشتید.بنان در عزلت خویش مرده بود و شما بر فراز مزارش چنان به سوگ او خواندی که همگان بدانند بنان در خاک نمی ماند و صدایش همچنان از حنجره شما طنین دارد ، برافراشتی ،پاس داشتی و نگه داشتی حرمت موسیقی و حیات آن را در دایره تحریم و انهدام ،یک بار دیگر این حقیقت تاریخی را آشکار کردی که حتی یک صدا می تواند سکوت همگانی را بشکند و می شکند .صدای محاصر شده هم می تواند بر حقیقت ابدی هنر گواه باشد و آنرا از زوال ظاهری برهاند.در آغاز چیرگی سکوت یک تن این حقیقت را در می یابد و بر عهده می شناسد که برای ملتش ،برای تاریخ و میهنش ،به احترام شان هنر  می باید  صدای مورثی خود را ــ که از حنجره باربد و جان تاریخ  می آید ــ شجاعانه احتراز دهد.تا سال ها همان یک صدا شنیده شود ،به رغم هر چه کژ طبعی پایداری می کند .این رفتار ، رندی و درک موقعیت و گذر هوشیارانه از تنگناها و فراخناها را می طلبد.این را تاریخ ما به زیرکان زمانه آموخته است .پس از یک دهه صداهای دیگر ترس از خود فرو می تکانند و موسیقی ایران از گسست کشنده ای که برایش خواب دیده اند رها می شود.

نه شما به تحسین کسی نیازمندید ، نه من از این ستایش طرفی می بندم، اما برای  حفظ حافظه جمعی از فراموشی ، باید یادآور می شدم که در سال های ترس و دشمنی ، که موسیقی و نقاشی و ادبیات معاصر را بر نمی تابید،ما پنهانی در کنج خانه ها به صدای شما گوش می دادیم و شما آشکارا برای مردم ایران می خواندید، صدایی سرشار از صلح و زیبایی که از دل شعر ایران و جان خنیاگران همه دوران بر می خاست و رنگ های درخشان و شادی پر از همدلی بر آسمان سربی میهن گذر می داد. عافیت اندیشان و ترس خوردگان در آن سال ها چه فراوانند از سلسله ایرانی ستیزانی چون صاحب بن عباد(ادیبی خودباخته و ایرانی عربی زده که به گفته خود در آینه نمی نگزیست تا چهره یک عجم نبیند) و فرهنگ ستیزانی چون سلطان غزنوی و امیر مبارزالدین که عرضه را تنگ کرده بودند برای فردوسی ، بر حافظ و بر هر که صاحب نظر و اهل ذوق که غنای هنر را در استغنای فرهنگی شان می جسته اند . بی گمان هزاران هزارند آنان که سال های دشوار عمر خویش را با صدای شما سبکبار و شادمانه گذرانده اند ، همچنان که پیش از شما ، زن و مرد این سرزمین ، روزگار پریشان پیرامون را در روشنای اوای عارف و قمر و بنان و دلکش تحمل پذیر یافته اند . یک بار در دیداری مغتنم به خانم دلکش گفتم : ما مردم ، شادی ها و فراغت های خود را مرهون لطف هنر شماییم، من از سوی آن هزاران هزار که دولت دیدار شما را ندارند این اشتیاق را بازگو می کنم . اما همت شما ، آقای شجریان عزیز ، قلمرویی فراتر و یگانه را در نوردیده است.شما نه تنها چون استادی بی همتراز ،عالی ترین جنبه های موسیقی ملی ما را با کوششی سخت عاشقانه ،یافته و شناخته و با اجراهایی معجزه آسا ،جان مردمان را سرشار از شادی و حزن و معرفت این جهان اهورایی کرده اید ،بلکه هنر اصلی شما ،نجات موسیقی ایرانی از انهدام عمدی و حتمی بوده است.به ابتزال رایج رسانه ای تن نداده اید و راه خود را که راستین بوده جدا کرده اید از انبوه  (خالتوریان)و تمامی آنان که گوهر هنر را به پای ثروت و قدرت و شهرت بی اعتبار ،خوار کرده اند ،چون هر هنرمند بزرگ جهانی ،که شان خود و حیثیت هنر را ارج می نهد و می داند که خود قدرتی است معنوی و محبوب و نیازی به هیچ قدرت مادی فراتر از وجودش ندارد،چندان با شور  و شیفتگی پایمردی ورزیدید که موسیقی گزند یافته و بیم زده ، بار دیگر در مدار تاریخی خود قرار یافت و راه از بیراه جدا شد.

مگر فالکنر و داستایوفسکی و هدایت و نیما جز این کرده اند ؟اگر حافظ قدر خود را نمی شناخت و باور نداشت که در زمان آدم ،شعرهای او زینت افزای گل های بهشت بوده ،قادر بود در برابر مبارزالدین مظفری قد برافرازد و خود را پادشاه ملک صبحدم بخواند؟استغنای حیرت آور هنرمند ،پایه آزادگی را دوام می بخشد.بایستی این یادداشت را سال ها پیش می نوشتم و سپاس و ستایش خود را از فرزند برومند این ملت شکیبا بازگو می کردم و به مناسبت اجراهای درخشان شما در ایران و در خارج شرحی از دریافت های مشتاقانه ام را نسبت به اجراهای زیبا و استادانه شماو یارانتان قلمی می کردم.

اما من چون بسیار کسان که بسی بیشتر از من اهلیت سخن گفتن نقادانه در باب موسیقی شما را دارند این غفلت ها را به روزگار ناسازگارنسبت می دهیم و در وظیفه قدرشناسی فرهنگی کوتاهی می کنیم.در این نوروز باز آن مهر نهان در من شعله کشید ،مرا واداشت به جای نقد مشروح آن همه اجراهای دلپذیر ، به نگارش نامه ای شوق آمیز و دوستانه بسنده کنم و باز هم وظیفه اصلی ام را به عهده ، تاخیر اندازم.

پایان

                     نوشته جواد مجابی -- شهروند امروز

خبر جدید سایت فروش بلیط کنسرت استاد شجریان

   لغو محدودیت زمان پرداخت

دوستداران گرامی، جهت رفاه شما عزیران محدودیت زمان پرداخت لغو گردید. در صورتیکه هنگام مراجعه برای پرداخت با شلوغی بانک ها مواجه شدید، بدون نگرانی کمی تامل نموده، پس از گذشت مدت کوتاهی انتخاب بانک را تکرار نموده یا در زمان های دیگر مراجعه نمایید. همچنانکه در سایت نیز اعلام شده، ساعت 14 روز سه شنبه 14 خرداد آخرین مهلت پرداخت بانکی در نظر گرفته شده است.

چرا چنین شد..

      درباره پیش فروش بلیت های کنسرت شجریان و سرگردانی های مردم

                        یگانه خواننده موسیقی ایران

خبر این بود؛ باز هم تهیه بلیت از طریق اینترنت برای مشتاقان صدای استاد شجریان درد سر آفرین شد و کثیری از علاقه مندان و متقاضیان بلیت، ساعت ها سرگردان بانک و سایت شدند.
اول؛ می توان در یک واکنش لحظه یی، مقصر را طراحان سایت استاد و برنامه ریزان کنسرت لقب داد و خیال خود را راحت کرد، اما این تمام ماجرا نیست و مقصر شناختن آنان پاک کردن صورت مساله و دیدن معلول هاست. چرا که دست اندرکاران سایت آقای شجریان و بانک، علاقه مندند در کمترین زمان ممکن بیشترین فروش بلیت را داشته باشند و البته در این مسیر سود افزون تری را هم کسب خواهند کرد و رضایت مشتریان هم در چنین نوع رفتاری فراهم خواهد شد. اما مشکل این است که بسترهای چنین کاری از سوی دولت فراهم نشده است و به رغم سرمایه های فراوانی که در کشور وجود دارد، دولت و وزارت مخابرات همچنان میزان سرعت و فضای اینترنتی را به مردم و نهادهای حقوقی و حقیقی می بخشند که به لحاظ فنی کشوری باامکانات و سرمایه های فراوان چون ایران را همسنگ کشورهایی چون افغانستان و... می کند.
 
 چنین خساست و بخل و بی اعتمادی دولت به مردمش، در نهایت به این می انجامد که سر چنین ماجراهایی که شهروندان می خواهند اندک اوقات فراغتی هم داشته باشند، تن و جان و روان خود را بفرسایند و از هفت خوانی بگذرند تا بتوانند بلیتی ابتیاع کنند.
دوم؛ لایه دوم ماجرا که علت اصلی هجوم و تقاضای شگفت انگیز به کنسرت استاد شجریان در آن نهفته، البته عمیق تراست و ریشه های پیچیده تری دارد که بخشی از آن برمی گردد به نوع نگاه به هنر و به خصوص موسیقی از سوی دولت و نهاد حکومت(در تمامی دوره های آن) و بخشی دیگر بازمی گردد به بلاتکلیفی رسانه ملی درباره موسیقی. اینکه موسیقی ارائه شده از سوی استاد شجریان همان موسیقی است که دست اندرکاران نظام جمهوری اسلامی از آن به عنوان موسیقی فاخر یاد می کنند، تقریباً امری بدیهی است. (نگارنده به اختلاف نظر شخصی آقای شجریان با دولت و اینکه هیچ علاقه یی به هنرمند دولتی بودن و رسمی شدن ندارد کاری ندارد، بلکه نوع موسیقی ارائه شده از سوی ایشان را مورد توجه قرار می دهد که با گفتمان رسمی جمهوری اسلامی در تلائم و ملاطفت تام و تمام قرار دارد). در چنین بستری انتظار طبیعی این است که نظام برای تبلیغ این نوع موسیقی و مقابله با موسیقی غربی همان انرژی و توانی را صرف کند که مثلاً برای ساختن یک جاده یا سد یا رساندن گاز به دورترین نقطه کشور صرف می کند.

اگر نظام پذیرفته است که امکانات را باید به یک شکل در سرتاسر کشور توزیع کرد، آیا امکانات فرهنگی و هنری جزء نیازهای مردم نیست؟ و نباید همانند دیگر امکانات اقتصادی و سیاسی توزیعی عادلانه یابند؟یادم نمی رود دو سال قبل که مردم زادگاهم ( روستای امره در شهر ساری) به نصب یک دستگاه زباله سوز در جنگل نزدیک روستا معترض شدند، نگارنده برای پیگیری ماجرا با آقای توکلی ( نماینده مردم در مجلس) تماس گرفتم و از ایشان پرسیدم چرا دولت(در اینجا استانداری) به اعتراض مردم توجه نمی کند که ایشان پاسخی به این مضمون دادند که نصب این زباله سوز حکم همان راه و جاده کشیدن را دارد و نیاز آن منطقه(برای دفع زباله های شهر ساری) است و لذا مردم یک روستا نباید مقاومت کنند.حال همین سوال را از آقای توکلی می توان پرسید که چرا در همان شهر ساری وقتی هنرمندی چون مختاباد (عبدالحسین) با مجوز رسمی دولت خواستار اجرای موسیقی شد، برخی محافل و نهادهای مخالف از برگزاری کنسرتش جلوگیری کردند. آیا ایشان و دولت محترم و... از خود پرسیده اند چرا هنرمندان دیگری چون آقای شجریان، لطفی، علیزاده و ناظری و دیگران... که خواستاران فراوانی در شهرستان ها دارند، کمتر رغبتی به دادن کنسرت در خارج از تهران دارند؟
آیا
می دانند برخی از سرمایه گذاران این گونه کنسرت ها به دلیل عدم حمایت و ایستادگی دولت، در برابر رفتارهای غیر قانونی مخالفان، در آخرین لحظات کنسرتشان لغو شد و خود به پرداخت تعهدات سنگینی ملزم شدند(بدون هیچ درآمدی)،برخی به زندان افتادند و در نهایت مردم و شهروندان بخت برگشته محروم از دیدن یک تفریح سالم و هنرمندان شاخص این مرز و بوم دست از پا درازتر مجبور به بازگشت شدند؟ آقای توکلی و دیگر نمایندگان مردم و وزارت ارشاد می دانند که یک شب اجرای آقای شجریان و گروهش در یک ورزشگاه ۳ تا ۵ هزار نفری در گوشه یی از خاک این کشور، صرفه اقتصادی و روانی افزون تر از دادن ۵ شب کنسرت در یک کشور خارجی دارد؟
این گونه، تقاضاهای شهرستانی ها از کنسرت های بزرگانی چون شجریان در همان منطقه پاسخ می یابد و بازار به تعادلی می رسد و سبب می شود چنین هجوم هایی را برای خرید اینترنتی بلیت ها شاهد نباشیم.به گمان نگارنده مظلومیت فرهنگی، به خصوص در حوزه موسیقی، بیش از آنکه به بودجه و امکانات وابسته باشد، به عدم حمایت قانونی و بی اقتداری دولت، دخالت برخی نهادهای فشار فراقانونی و برخی مقررات دست و پاگیر مرتبط است.
در سوی دیگر صدا و سیما قرار دارد که بعد۳۰ سال از گذشت انقلاب و با وقوف به فتوای تاریخی حضرت امام(ره) در حلیت موسیقی، هنوز تکلیفش را با موسیقی مشخص نکرده است. برای همین است که وقتی خواننده یی از آن سوی آب ها به دبی می آید و کنسرتی برگزار می کند، هزاران نفر از داخل کشور بلیت هواپیما و کنسرت را می گیرند و به دیدن کنسرت می روند.
می دانید چرا؟ چون شبکه های ماهواره یی در تبلیغ و رسانه یی کردن هنرمندانی از این دست کم مایه نمی گذارند، اما صدا و سیمای خودمان حتی از بردن نام بزرگان موسیقی ما هم عاجز است. مگر کنسرتی که بلیت های آن در طرفه العینی به فروش می رسد چه کم از مسابقه فوتبالی دارد که هر هفته پخش مستقیم تلویزیونی دارد؟ اگر از بعد رسانه یی نگاه کنیم هم آن شمولیت و تاثیرگذاری دارد و هم این. پس هم فوتبال باید پخش شود و هم کنسرت موسیقی.تمامی این عوامل دست به دست هم می دهند تا بازار تقاضا به شدیدترین درجه خود برسد و در نهایت فروش بلیت آقای شجریان با چنین هجمه و تقاضای شگفت انگیزی روبه رو شود.به نظر شما اگر اقتدار و حمایت دولت از برگزاری کنسرت در شهرستان ها، نمایش کنسرت از شبکه های رسمی و حمایت صدا و سیما به علاوه توسعه منطقی شبکه اینترنتی فراهم بود، شهروندان دچار چنین عذاب و المی می شدند؟
.................................................................................اعتماد
در پایان منتظر نظرات شما در مورد این سخن  هستیم.

نکته های مهم درباره پرداخت اینترنتی

                   نکته های مهم درباره پرداخت اینترنتی

1. کسانی که برای خرید از کارتهای مبلغ دار(کارت هدیه یا کارت خرید) استفاده می نمایند، کارت خود را تا پایان کنسرت نزد خود نگهداری کنند تا در صورت بروز مشکلات بانکی اطلاعات کارت در دسترس باشد.

2. کسانی که موفق به رزرو بلیط شده اند، می توانند پس از مراجعه به سایت در گزینه "بلیط های رزروی" وضعیت بلیط های خود را مشاهده نمایند. در این قسمت از سایت و در زمان های اعلام شده کلید "پرداخت" قابل مشاهده بوده و می توانند مراحل پرداخت را انجام دهند.

3. با توجه به زمان کافی برای پرداخت بهای بلیط، در صورتیکه هنگام مراجعه برای پرداخت با شلوغی بانک ها مواجه شدید، بدون نگرانی کمی تامل نموده، پس از گذشت مدت کوتاهی انتخاب بانک را تکرار نموده یا در زمان های دیگر مراجعه نمایید.

3. همچنانکه در سایت نیز اعلام شده، ساعت 14 روز سه شنبه 14 خرداد آخرین مهلت پرداخت بانکی در نظر گرفته شده و کسانی که به هر دلیل نتوانند تا این زمان پرداخت اینترنتی را انجام دهند، بلیط های رزروی آنها باطل خواهد شد.

4. کسانی که موفق به پرداخت شده اند می توانند پس از مراجعه به سایت در گزینه "بلیط های خریده شده" وضعیت بلیط های خود را مشاهده نمایند.

5. زمان و مکان توزیع بلیط روز یکشنبه 19 خرداد در سایت اعلام خواهد شد.

6. خواهشمندیم از تماس تلفنی  یا مراجعه حضوری به شرکت دل آواز یا تالار بزرگ کشور جدا خودداری فرمایید.

گروه برگزاری کنسرت

تصاویر زیبایی از استاد محمد رضا شجریان

امروز  روز خاطره انگیزی برای همه ما بود.قطع و وصل شدن سایت فروش بلیط در زمان های ابتدایی و باز ایجاد مشکل در سایت که همه ما را نگران کرده بود باعث شد تا همه در این اندیشه باشیم  که اخر بلیط گیرمان می اید یا نه.

به هر حال همه چیز به خیر و خوبی تمام شد.اکثر عاشقان استاد شجریان بلیط گیرشان آمد و همه راضی و خشنود هستند.به میمنت این روز زیبا برای همه ما دو عکس زیبا از استاد محمد رضا شجریان در وبلاگ می گذارم تا لذت ببرید.

                   استاد شجریان در فرهنگ سرای آسمان         

استاد احتمالا در بم

سخنی با دوستان...

                                                        ......سخنی با دوستان ...

 

شنیده ها حاکی از این دارد که گویا عده ای کلی از این نحوه فروش بلیت ناراضی شده اند که طی آن خبرگزاری مهر در مطلبی با عنوان تاکامی فروش بلیت کنسرت آورده است که عده ای از مشتاقان از ما خواسته اند که در این زمینه اطلاع رسانی کنیم.

 

در ابتدا مزایای فروش اینترنتی را هر چند مختصر عنوان می کنیم و در آخر به فواید وجود ان اشاره می کنیم:

 

 عدالت به طور کامل برای خریداران محیا شود . امنیت خرید ما به صد در صد برسد.  در زمانی که عرضه و تقاضا یکی نیست(مثل همین کنسرت که هزاران نفرخواستار آمدن به کنسرت هستند و تعداد بلیت محدود است) حق انتخاب برای همه به یکسان وجود دارد و و های  دیگر..

 

مزایای فروش انترنتی

بد است٬ که از خانه بلیت کنسرت استاد موسیقی کشورمان را تهیه کنیم.چرا  کسی که در شهر های دور زندگی می کند و می خواهد به کنسرت بیاید چند بار مسیری تکراری را طی کند و دست آخر هم بلیت گیرش نیاید  و کلی هزینه اضافی هم پرداخته است(که همش هیچ و پوچ است)بد است که در صف های بیش از 180 متری  نباشیم و از منزل  در تابستان خرید خود را انجام دهیم.بد است که به جای چندین بار آمدن به محل فروش بلیت و گیر کردن در این ترافیک سنگین خیابان ها در منزل از روی صندلی خرید خود را انجام دهیم که مانند قبل یا بلیت گیرمان می اید یا نمی آید.! بلاخره به اندازه همه ما که بلیت وجود ندارد .طبیعی است که بلیت گیر عده زیادی نمی اید .واگر بخواهیم به مین ترتیب بشماریم هزاران حسن دیگر خرید اینترنتی در قبال شیوه معمولی دارد.

 

ما ایرانیان همیشه حال و حوصله جدید شدن را نداریم .حاضریم که یک کار بیست سال پیش  را به همان شیوه تا ابد انجام دهیم ولی خود را گیر فرایند جدیدی نیاندازیم.سخت مان است که شیوه خود را عوض کنیم و قبول کنیم که تا حال حاضر کارمان اشتباه بوده است.

 

حالا که عده ای امده اند که تمام مشکلاتی را که بهتر از من و شما از ان باخبرند را به جان  بخرند ما دم ودم  به انها انگ نابلدی و ناشیانه بودن و توهین به مردم را بزینم .به نظر شما درست است.تقصیر دلاواز است که یک سرور مال سال 1999 به این طرف در کشور وجود ندارد.تقصیر دلاواز است که دولتیان ما هنوز به فناوری اطلاعات  و نو سازی زیر ساخت های اینترنتی ایمان نیاورده اند.و باز هم تقصیر دلاواز است که در کشور ما اینترنت دایالاپ (که در جهان منسوخ شده است)به مردم عرضه می شود در صورتی که در کشور سنگاپور اینترنت 1 مگا بیت به شخص با کم ترین هزینه داده می شود .و باز تقصیر دلاواز است که یک شرکت یا سایتی در کشور موجود نمی باشد که از سروری قدرتمند استفاده کند که جواب ترافیک های زیاد را بدهد...

 

ما عادت کرده ایم که تا به مشکل بر می خوریم و به قول معروف در جایی کارمان گیر می کند سریعا با نگاه موشکافانه (از افعال معکوس استفاده کردم)علت را خود پیدا می کنیم بدون انکه حتی ذره ای طیق روال دنبال مشکل اصلی بگردیم.اگر برای یک بارهم که شده بیاید منطقی فکر کنیم.فرایندی که در تمام دنیا بیش از ده سال است که در حال انجام است .چرا ما از امروز انجام ندهیم.برای چه فقط طرح لباس ها و موسیقی را از انها می گیریم در صورتی که همین خرید اینترنتی بسیار مفیدتر از لباس و موسیقی انها برای ماست.داشتن زیر ساخت های فناوری مزیت نیست بلکه نبودش نوعی نقص و ضعف برای کشور محسوب می شود.

 

برای مثال همین فناوری در کشورهای توسعه یافته باعث شده که تصویر و صدا به طور همزمان از کشوری به کشور دیگر انتقال یابد و کشور مقصد بدون هیچ خللی آنرا همزمان دریافت می کند.مقایسه کنید ب ایران!! اگراین فناوری در کشور ما موجود بود بدون هیچ مشکلی به طور همزمان کنسرت استاد شجریان را بدون لحظه ای توقف از اینترنت تماشا می کردیم(مشکل که یکی دو تا نیست در اون موقع هم باید مخابرات و ارشاد و .. را متقاعد کرد که باعث منحرف شدن جوانها نخواهد شد تا اجازه این کار را بدهند)هیچ کس غصه ندیدن کنسرت را نمی خورد واخر هم  آنها که بلیت گیرشان می آمد  به کنسرت می رفتند  و انها که بلیت گیرشان نمی اید از طریق اینترنت بصورت زنده کنسرت را تماشا می کنند.

همه هم راضی و خشنود بودند..

برای رسیدن به این اهداف بلند مدت که کمی هم در ایران رویایی به نظر می رسد ابتدا باید از همین خرید اینترنتی و .. شروع کنیم تا به مرحله ای برسیم که اجراهای زنده را به جای دیدن در تلویزیون از اینترنت ببینیم و لذت ببریم.همین الان که در حال مطالعه این متن هستید این کار در کشور امریکا و قاره اروپا و حتی در کشور سنگاپور در حال انجام است.پس ما هم می توانیم در صورتی که خود بخواهیم.    

زمان و روش فروش بلیط کنسرت تابستان 87

قابل توجه دوستداران گرامی، با پوزش مجدد از مشکلات بوجود آمده، رزرو بلیط کنسرت تابستان 87 استاد محمد رضا شجریان در ساعت 12 ظهر روز شنبه 11 خرداد 87 آغاز می شود.

با  توجه به بار ترافیکی سنگین سایت اینترنتی، فروش بلیط کنسرت شامل دو مرحله رزرو و پرداخت اینترنتی می باشد.
در مرحله اول، پس از انتخاب و تایید ، بلیط ها  رزرو شده و شما تا 72 ساعت فرصت پرداخت دارید، بدین ترتیب هیچ گونه نگرانی در خصوص بلیط  رزرو شده خود نداشته باشید .

در مرحله دوم سامانه فروش جهت کاهش بار برای هر فرد نوبت پرداختی مشخص می کند تا بر اساس نوبت اعلام شده در منوی یا گزینه "بلیط های رزرو ی"  نسبت به پرداخت اقدام فرمایید. علاوه بر نوبت اعلام شده از ساعت 12 شب تا 7 صبح بدون محدودیت می توان نسبت به پرداخت اقدام کرد. دوباره تاکید میگردد که در صورتی که در ساعت اعلام شده نتوانستید پرداخت فرمایید عجله نکنید و در ساعتهای خلوت مراجعه کنید.

یادآور می شود کسانی که به هر دلیل تا ساعت 12 ظهر روز سه شنبه 14 خرداد موفق به پرداخت نشوند، رزرو بلیط این افراد باطل می گردد.
......................................................................................................................... ۱۰ خرداد

خبری بسیار مثرت بخش(تمدید کنسرت استاد شجریان)

طبق اعلام سایت دلاواز کنسرت های استاد شجریان به هفت شب افزایش یافت

اصل خبر را در ادامه ببینید:

پس از پیگیری های فراوان، هماهنگی با تالار بزرگ کشور و سایر نهادهای مسول، تعداد شب های برگزاری کنسرت استاد شجریان به هفت شب افزایش یافت.

به این ترتیب تاریخ های برگزاری کنسرت به شرح زیر خواهد بود:

29 و 30 خرداد، 1، 2، 6، 8 و 9 تیرماه 1387

به آگاهی شما عزیزان می رسانیم که هیچ بلیطی تا کنون فروخته نشده و فروش بلیط تمام شب های کنسرت  روز شنبه 11 خرداد 1387 و از طریق سایت اینترنی www.shajarianconcert.com انجام خواهد شد.

گروه برگزاری ضمن پوزش مجدد از علاقه مندان در حال برنامه ریزی برای افزایش زمان خرید و پیاده سازی تدابیری جهت کاهش بار ترافیکی بسیار زیاد سایت می باشد.

 زمان و روش فروش بلیط کنسرت با کمی اصلاحات را روز جمعه 10 خرداد 1387 به آگاهی عزیزان خواهد رسید.

اطلاعه جدید سایت فروش اینترنتی کنسرت استاد شجریان

                                          

         خبر جدید از سایت فروش بلیط در ساعت ۱۲ بامداد روز سه شنبه  

 

                                                 سروران گرامی

با پوزش مجدد از مشکلات پیش آمده، فروش بلیط کنسرت به روز شنبه یازدهم خرداد موکول شد، با توجه به آمار بسیار بالای ثبت نام کنندگان در سایت کنسرت و تماس های مکرر شما عزیزان، در صدد تمدید روزهای برگزاری کنسرت می باشیم که این مهم نیازمند به هماهنگی با سالن برگزاری و عوامل دیگر است، لطفا تا روز شنبه از تماس با شرکت دل آواز و تالار بزرگ کشور خودداری نموده و روز جمعه برای اطلاع از ساعت فروش به سایت مراجعه فرمایید. پیشاپیش از همکاری شما سپاسگزاریم

تغییر در زمان فروش

با توجه به اعلام رسمی شرکت فرهنگی و هنری در دلاواز مبنی بر اینکه اطلاعات بیشتر ذر این زمینه را فردا از سایت دریافت کنید.پس به احتمال زیاد فردا ( سه شنبه ) اول وقت خبری از فروش بلیط نیست . چون اگر هم خبر جدیدی روی سایت قرار بگیره حداقل دو سه ساعت باید از ان بگذره تا  به  همه عاشقان کنسرت استاد شجریان و دوستداران تهیه بلیط  کنسرت برسد.پس اینجانب بر این باورم که اگر اشکالی در سیستم به وجود نیاید .بلیط فروشی راس همین ساعتی که امروز بود دوباره شروع بشه.در آخر فقط می تونم بگم که خدا نکنه دوباره این مشکل امروز دوباره تکرار بشه. و اما اصل خبر در دلاواز:
 
سروران گرامی با کمال پوزش از مشکلات پیش آمده در خرید بلیط ، جهت آگاهی از شروع زمان فروش خواهشمندیم فردا سه شنبه 7 خرداد به سایت مراجعه فرمایید. با سپاس .
 
............................................................................................................۶ خرداد ۸۷

صحبت های دوستی که به سامان زنگ زده

بالاخره از يكجا جواب آمد بانك سامان به ميلي كه برايشان ارسال كردم از طريق سايت سامان جواب دادند و تلفن كردند پس از چك كردن موضوع با بخش انفورماتيكشان گفتند كه كليه كارهاي خريد امسال از طريق خود سايت دل آواز است و بانك سامان چون بانكهاي ديگر هم وجود دارند تنها امكانات پرداخت را در اختيارشان گذاشته و گفتند تا حالا تنها يك رسيد صادر شده است و بعد از آن سايت دل آواز بدليل حجم بالاي مراجعه down شده است. در مورد اينكه اگر كسي قسمت پرداخت بانك را هم رفته باشد و وارد كارتش هم شده باشد و پول را هم پرداخت كرده باشد و ارور بدهد گفتند كه پول برداشت شده به كارتش بر ميگردد.
ايكاش مسولين دل آواز هم محبت فرمايند پاسخ دهند تا اينهمه وقت با ارزش هدر نرود.